Skip to main content

Posts

Dah dua malam aku tido lambat gara-gara teman membe buat assignments. Aku tak kesa sbb atleast aku ada sebab munyabab untuk layan Running Man marathon 3episodes satu malam. Haa nampak kan game dia kat situ. Sambil-sambil layan RM ni, aku perati je gelagat dorang semua. Entah kenapa, at some points aku rasa dorang ni macam aku ngn kawan-kawan aku, aka Margeras. Bonding dorang sangat kuat. Time gado, dorang gado. Time baik, dorang baik. Time nak sumpah seranah, dorang sumpah seranah. Samalah macam kitorang. Of course lah ramai lagi orang kat luar sana yang ada friendship mcm gini kan..bukan aku ngn kawan2 aku je. Ahh pedulik! Kawan kite, kite punya pasal lah. So, dalam ahli-ahli RM ni, aku paling suka Jae Suk, Haha, Gary and Ji Hyo. Yang lagi tiga tu bukan tak suka, tapi macam tak kena sangat kot ngn jiwa mata aku. Tp kalau dorang 3org ada depan mata aku skng ni, mmg aku peluk cium dah! Haha. Kadang2-kadang kan, aku sanggup marathon smpi 3-4 pagi utk abeskan satu satu episod. Kadang t...

Three plus One

Terasa nak bercerita tentang family la malam ni. Malam yang penuh barakah lagi rahmat, terbukak gak pintu hati ni nak bercerita pasal family. cewahh ! Asyik cerita pasal kawan-kawan je kan, haa skng masa tuk keluarga lak. bak kata maktok aku bila tgh mara ngn anak laki dia suatu masa dahulu, "keluarga aku nombor satu Latip! keluarga aku. lagi sekali kau nak bercakap pasal keluarga aku, kau pk dulu betul-betul ape yang kau nak cakap. jangan sampai aku sumpah kau latip" .. lebih kurang gitu lah, aku tokok tambah sikit. HAHA. So  nak start ngn siapa? - - - - Elyn elyn is the eldest. tahun ni dia nak masuk 24 tahun. Ya, 24. Tapi aku tak pernah anggap dia sedewasa tu. Sebabnya, dia ni dah la ketot, kecik, bongok, bangang, semua nya lah ada kat dia. Kadang-kadang aku tertanya-tanya la gak, kenapa kakak aku yang ni tak macam org lain yg sama umur ngn dia. Apa lah yang mak aku dah makan masa ngandungkan dia dulu. Nak kata tak cukup makan, rasanya dia lah yang paling masyuk masa keci...

2012 ke 25

Hoi ! Hoi ! Assalamualaikumm ! kum~kum~kum~ Gila. orang lain dah dekat sebulan post entry pasal New Year and sorts. Aku, baru niari jari jemari terasa gatal nak menaip panjang lebar. *tsk tsk tsk Eheh.  Thousands of apologies to you all readers, friends, and you-lah for the late post. Maklumlah, internet rumah dah kena potong. nak spend spoloh ringgit kat CC berjam-jam semata mata nak online ke hape, memang satu silap besar. yela, mak bapak aku bg duit poket rm10 seminggu kot selama aku cuti panjang ni. tu pun kalau dorang rasa muka aku dah cukup tembok mintak dorang duit, baru dorang bagi.  RM10, kalau time kat shah alam ni tak sampai setengah hari dah lumat dah. Now, bila dah tinggal sebumbung ngn family balik, tak bekerja, memang perit. nak makan burger benjo pun kena korek duit-duit syiling kat celah-celah kerusi, bawah meja, tepi toilet dan macam macam lagi.  Epic doh. *tak terkata* So, memandangkan broadband dah dibayar dan diaktifkan semula (berbe...

thoughts

    "My words fly up, my thoughts remain below : words without thoughts never to heaven go"   "..to be true to myself, to be the person that was on the inside of me, and not play games. That's what I'm trying to do mostly in the whole world, is to not bullshit myself and not bullshit anybody else."  -janis joplin-                  #shit, it happens again.

In The Mood of Writing ?

Okay peeps ! Hi again. can't sleep. *jadahnya sleep dah tengah hari buta! thinking of something/one thing/everything ! everything? yes, it feels like you have the whole wide world inside your backpack,and you have to carry the backpack anywhere you go. how cool is that huh ? just thinking and keep on thinking.. done with my diploma. done socializing with friends and enemies. (eh cop, tu mana bole buang sey) done with the degree interview and audition. ramai tak caya aku nam amek Degree in Music Education. yep, edukasi siot! aku sendiri tak caya aku amek ni. berani mati! yang penting, aku fikir future aku terjamin nanti. InsyaAllah. tak sabar nak belasah budak! huahahah what am I gonna be when i grow up? (i wish i am 12 again) *sigh* macam mana gaya aku bila kerja nanti? sempat ke aku nak belikan sebijik banglo tuk parents aku? sempat ke nak hantar dorang g haji? sempat ke nak kawen, ada anak semua nanti? sempat ke nak bukak empire sendiri. Empire Margera nak d...

The Bie's and Porkies

Bies dan Porky. Siapa tak kenal dengan mereka kan. Yup, mereka kaum ' ba-lip-ba-ya '. Tapi, 'ba-lip-ba-ya' yang nak aku kasi tau ni bukan geng 'ba-lip-ba-ya' yang dibenci semua umat Islam tu. Geng ni bukan sembarangan. Geng ni 100% halal . eheh. Sedikit intro bout The Bies dan Porkies Family ni. Well, actually ini cetusan idea/cakap-ikut-sedap-tekak-hijau masing-masing dari aku dan seberapa kawan yang terlibat. Kami sedar, kami ni bukan lah tergolong dalam  antara orang yang baik-baik, tapi still kami budak baik baru belajar okay. Tertubuhnya pasokan ni adalah disebabkan semua dah takda kerja nak dibuat main. Maklumlah, semua baru pandai mencarut dan membuat onar di wall fesbuk rakan taulan kan (perbualan harian pun cenggitu gak.), tu yang lancang gila bila bebual sampai terkeluar kata-kata yang tak sepatutnya. Dan ayat seperti " ba-lip-ba-ya " sentiasa menjadi pilihan dalam carutan atau perbualan.Bila mulut tengah sedap kan, mana nak ingat. maka...

Nota dari Bulan

Tajuk tanak epic lagi kan.  :) Yup, memang aku dari bulan. Sebab tu lama tak buat onar dalam blog sendiri. Niat hati kalau bole nak menulis 24/7 jam satu hari, tapi niat tolak tepi. Dah tak jadi ape ! HAHA. ikutkan hati gak, kalau bole nak cerita semua ape yg aku dah buat selama menghilang sebulan dua ni. Tapi, jgn jadi bodo la, citer dah basi kot. Skang tengah heboh pasal cita Kim Kardashian cerai and Kehambaran Anugerah Skrin 2011 kot, takan aku nak sembang kencang pasal Norman Hakim kawen kot. takda la lama sgt, tp hmmm pape kau lah nak. xoxo . Balik balik pada cerita bulan, (hakikatnya takda kaitan). Selama kawan menghilang ni, sebenarnya sebab malas. Takda idea, kepala kosong, buntu dan lain-lain lagi. Memang best duk menulis, taip hari-hari itu ini apa kita buat seharian, tapi bagi aku payah la. Sejak dua menjak tiga menjak ni, aku rajin blogwalking. Entah, dah bosan sangat kot. and pada masa yang sama saja mencari idea how to make mine is more interesting. Still, sekaran...