Skip to main content

post panjang lebar

Seperti biasa, aku kalau main blog-blog ni memang tak kan nya nak update hari-hari/weekly/monthly/yearly/ dan segala tok nenek-ly dia la. Sebabnya aku bukan jenis hari-hari ada idea nak tulis pasal apa, nak ngumpat pasal siapa hari ni, nak bagi nasehat pasal apa, nak share apa aku buat hari ni dan sebagainya (walaupun hakikatnya aku memang kalau bole nak bitaw satu dunia apa ada dalam paleotak aku) HAHA.


Tapi apethehal, aku nak gak tulis pasal benda ni hari ni. Oh, benda ni dah berlaku dekat seminggu lebih kot. Tapi idea yang nak dilontarkan baru muncul. So boo kan jela aku weh. aku tak kesah.. huwaaaa


Aite, dis post is about our femes Ms. Kiasu on earth, Shinkoi! hehe Shiinks jgn mare, kalau taknak aku bunuh kau :))))
Ohya, sebenarnya Shiinkye ni baru menjejakkan kakinya ke alam doplohan. Selamat Datang dek. Haa, ni nak cerita sikit sebanyak la ape kitorang dah bagi kat dia masa hari terakhir dia berusia 19 tahun tu. Memandangkan dia masih freshie (dalam Margera dan alam 20) , kami yang senior sikit ni pun mulalah merancang itu ini untuk menjatuhkan dia pada malam kedewasaan dia tu.


Semuanya started pada tengah hari Isnin tu (8/8/11) apabila dia tetiba datang attack aku kat depan Studio A (aku tgh usha papan kenyataan time tu, ne la tau kot-kot ada orang tampal ads pasal camna nak jadi kurus bak Beyonce ke) tanya macam-macam soalan gerak gempur. Bukan soalan apala, just "eh,yg lain mana?", "bam kau dah buat blablabla", entah apa lagi aku tak ingat. Tapi yg pasti semua persoalan tu dia tanya dengan satu nada, nafas dan masa yg sama. Boleh bayang ? Tak bole ? Takpa, aku tak marah.  Soo, aku pun jawab la yang mana aku mampu dengan nada biasa aku dan tiba-tiba terjawab secara rapping lak. Tau kan nigger rap camna kan, aku pun ter-tiru ah style tu. Jawab tu jawab, adelah gak diselitkan sikit ngn caci maki secara kecil dalam rap-jawapan aku. HAHA. tu perkara biasa la dalam Margera ataupun kehidupan seharian seorang remaja. Sambil-sambil kena rap tu, ada part Shiink ni cam tak pueh hati sebab dia tak dapat celen rap aku. Paling tak, ayat wajib dia "You think you so great?","damm you" etc. Sungguh tak cool bg seorang rapper cam aku. HUAHAHHAHA   dan tanpa disedari aku syok membahan dan membuli dia pada masa tu. Dia bengang, dia terus angkat kaki blah dari muka aku.


*kan aku kata post panjang lebar. layan je..


So aku pun blah ah balik umah. sambil-sambil tu dok hebat gelak ketawa ngn Aimi pasal kejadian tadi. bebual punya bebual, baru terpikir "ehh, esok besday Shinkoi kan?"..  *semua senyum pandang melilau (sebab tak ingat sebenarnya). Okay, buat-buat tak tahu je. so plan dirancang secara tak rancang, means on the spot masing-masing bg idea itu ini. jadi ke tak, belakang kira. dan akhirnya kami end up dengan idea "OPS SINGKIRKAN SHINKOI" pada petang tu. bukan singkir habis, hanya singkirkan dia tu 2hari je. Rules nya : jangan layan dia selama 2hari keramat tu.


malam tu dah pukul 12am, semua taknak wish dia. Tapi pikir-pikir balik, kesian la pulak. arghhh, stick with the rules. Ohya, time kitorang countdown tu kan Shiinks, sebenarnya kitorang kat BARRA taw, saja nak bitaw kau. EHEH . so, bila sahur tu baru la wish dia. ayat yang aku text dia ringkas dan padat yang berbaur spt : "HB, regards from banglo kurau. xoxo~" dan kami yang lain terus bergelak ketawa sambil nikmati juadah sahur mihun tomyam PAMA dengan girang.


                                                       **********************


Esoknya, Selasa merupakan hari Shiinkye memijakkan kakinya ke alam 20an yang hebat tu. Aku g ke kelas dengan riang lagi macho, walau hakikatnya aku tak masuk kelas. yang lain-lain sedang sedap nyenyak buat taik mata lagi, kena selimut ngn selimut babi latuh. tak guna ! untungla takda kelas. So, memandangkan aku tak masuk kelas, aku pun melencong la ke studio dengan harapan nak practice. Studio senya sunyi gila time tu. aku pun cam bangga la datang fac takda bunyi hingar-bingar seperti selalu. Bukak cello, gesek-gesek jap, main tah apa-apa, muka girang gumbira sengih soang-soang, dan tiba-tiba practice aku diganngu olah satu suara dari belakang. "PAJIBAMMMMMMMM!!!"........  seriously, muka aku on the spot jadi kemek. HAAA, kan dah kata tanak layan dia kan. so dia masuk studio aku dengan niat ingat aku nak wish dia ke, tanya anything ke etc. (walaupun hakikatnya kalau bole aku memang nak peluk cium kau Shinks nak wish cam gaya pompuan2 matsaleh). Tapi malangnya, aku buat dunno je. Dia tanya aku pape, aku jawab dengan nada monotone aku je. Muka dia pun cam bingung ingat dia ada wat salah kat kitorang ke hape. Macam-macam la persoalan dia tengah pikir tu.. Nampak kan permainan nya camna ? HAHA


lepas min abes kelas, kitorang terus balik umah siap-siap dan cabot g Sunway. Cari present beday girllll. tawab nya tawab finally jumpa la apa yang dicari. Berbuka semua kat sana, sebab konon nak tinggalkan shiinks supaya dia g berbuka ngn boifie dia, si Ubin Kelubi tu. dan jyeahh, dia berjaya memujuk buah hati dia. Kami si prankers makan besar kat Wendys ! huahaha dasar perut buaya..  lepas buka, balik fac sebab nak celebrate. lepas abes class big band,kerja amal pun dilaksanakan. tunggu punya tunggu, dorang lambat sangat turun. Lilin dah brapa kali nyala padam nyala padam. tepung dah berjurai kat jalan sikit demi sikit. Celaka, dorang tak sampai lagi. finally tangan dah gatal nak baling tepung semua.Dengan signal yg diberi oleh Zul, kami yg bawak surprise pun get ready. Dengan lafaz bismillah, "psssssssss (bunyi baling tepung) pun singgah kat badan shinkoi. lawa kot hasil karya Aimi dan Oda selaku tukang pembaling tepung kat shinkoi tu. Blablabla, nyanyi, kena maki, menagis, semua keluar dah dari mulut shiinkye sebagai tanda protes. OH, lagi syok la orang nak baling kan. dan akhirnya, semua lepak mamak DE sebab haus dan lapar, sambil bukak-bukak present cam hari krismas. Kecoh.






                         gaya baru, kasi donuts as pengganti cake pun cara ape :)


                                                         hadiah dari odaodi,


                                                         ikhlas dari Azzmeer.  :)


                                                          untungla ada boifie yg syg awak :)))))




#ada lagi, tunggu nnti aku kasi gempak lagi. HAHA

Comments

sarah shiinkye said…
wah oh awwwwww. happynye aku, satu post yg pnjg lebar ni sume pasal aku...! haha. terima kasih pajibam, terimas kasih margeras & co. =DDDD
Bam Idris said…
haha, welcome junior !
aku dh lama nk tulis, tp asik tak sempat je. mmg khas tuk tatapan kau ! haha

Popular posts from this blog

C O O L S T U F F S

Aku nak jadi hebat ! Tapi...tak taw camna. Cara tu ada, tapi malas ! tu yang leceh nak layan.  HAHA ! Sem depan dah masuk final year. tapi rasa cam nak kembali ke zaman part1 dolu-dolu. Sebab apa, sebab dia bessttt ! n yeahh, 2010 has come to an end. tak berapa pasti sama ada apa yang aku impikan selama tahun ni pernah aku kecapi ke tak . * sebab banyak sgt main entah yang baik dan yang buruk,pahit manis tawar masin sume ada. tipu lah kalau takda. idup kat utan pun ada macam-macam halangan dan cobaan.  2010.. banyak habiskan masa dengan kawan-kawan a.k.a pengikut setia dan anak buah . * sebab aku kan boss HAHA  ! korang taw kan betapa dalamnya cinta aku kat korang ? so paham-paham la situasi masing2 ya. *yang mana slalukenabuli tu, tu tanda sayang aku kat kome. Rasa tak cukup selama 3sem kte ber-blood brader n sister ekk. hopefully kawankapal kita kekal sampai semua dah tua ganyut, tu baru betul-betul berkawan ! Insya-Allah k. nak citer banyak-banyak pasal korang pun watpe kan

Nota dari Bulan

Tajuk tanak epic lagi kan.  :) Yup, memang aku dari bulan. Sebab tu lama tak buat onar dalam blog sendiri. Niat hati kalau bole nak menulis 24/7 jam satu hari, tapi niat tolak tepi. Dah tak jadi ape ! HAHA. ikutkan hati gak, kalau bole nak cerita semua ape yg aku dah buat selama menghilang sebulan dua ni. Tapi, jgn jadi bodo la, citer dah basi kot. Skang tengah heboh pasal cita Kim Kardashian cerai and Kehambaran Anugerah Skrin 2011 kot, takan aku nak sembang kencang pasal Norman Hakim kawen kot. takda la lama sgt, tp hmmm pape kau lah nak. xoxo . Balik balik pada cerita bulan, (hakikatnya takda kaitan). Selama kawan menghilang ni, sebenarnya sebab malas. Takda idea, kepala kosong, buntu dan lain-lain lagi. Memang best duk menulis, taip hari-hari itu ini apa kita buat seharian, tapi bagi aku payah la. Sejak dua menjak tiga menjak ni, aku rajin blogwalking. Entah, dah bosan sangat kot. and pada masa yang sama saja mencari idea how to make mine is more interesting. Still, sekarang pu

Aku Nekad !

Puasa is just around the corner people ! Sudahkah anda ganti puasa-puasa anda yg lepas ? Sudahkan cukup anda melayan napsu makan anda sebelum-sebelum ini ? Sudahkah itu dan ini ? ,,,,,,,,, Ahhh sudahlah. Aku dah agak bersedia untuk menahan napsu makan aku sebulan dua ni. Aku nekad, aku nak try puasa penuh. Aku pun nekad untuk sekaligus meringankan sikit berat beban badan aku tahun ni. Aku nak lepas raya atleast aku leh muat pakai baju size S ! ehh jap, tu gila. Paling kurang size L laaa.. HAHA. Seluar plak, kalau boleh nak size 40, atau bawah lagi ? ohh itu tak mungkin. Tapi, ada kemungkinan gak kalau aku hari2 tepek Krim Mustajab satu badan. Agak-agak leh dapat susuk badan beyonce tak? HAHA itu drama semata la aku rasa.  =,= Apapun, Selamat Menyambut Kedatangan Ramadhan Al-Mubarak rakan-rakan ! #bad habits, please be kind to me this year, would you ?