Skip to main content

Sebab Aku Happy Pasal Dia

Salam Ramadhan !


Aite, post pg ni takda kena mngena ngn pape aktiviti ke ape. Baru pas sahur ngn hausmate, pastu tak boleh smbung tido dah, Kacau tul la mata ni. Hmmm, Just something that came across on my mind like 2seconds ago. Pastu trus capai keyboard, taip ! HAHA


Entah kenapa, aku rasa happy sangat tuk kawan-kawan aku skang. Sejak akhir-akhir ni aku asyik2 tersengih bila tgk gelagat kawan-kawan. Baik laki baik pompuan. Yg ada buat panas hati pun ada la, tp nehhhhh...forgot bout it . Tapi yg pasti, for Margeras, I am too happy for you girls ! (dah macam mak-mak la plak gaya)


Let's start with..............................


AIMI

she has been a great friend to me.  No offense, dia lah antara paling dekat ngn aku. dah dekat 2tahun kita tido sebilik,sekatil,sebantal. Luar dalam aku dia tahu, aku pun tahu luar dalam dia. Sebelum Alia pindah masuk Banglo Kurau, dia la satu-satunya peneman setia aku kat banglo. Mana pergi kita dua jee (nak g dapur kita dua,usha dapur kita dua, nak basuh baju kita dua, nak sidai kain kita dua, rebut port tgk tibi kat bilik kita dua, etc). Boleh kata celah mana nak pegi pun kita dua la. HAHA. Dia ni gonjeng la gak, loud, gila, bengong, semua nye serah kat dia. Tapi, kalau first time org tgk dia, mesti org akn cakap/pikir  "ayunya budak ni".. or "pehh, muka kau tanak kerek lak kan" HAHA. tapi, silap la prasangka korang. Sekali dah kenal, terbalik jiwaa ! Sebab aku happy pasal dia : dialah oksigen aku. Cop! kitorang bukan lesbian ehh. Aku bunuh kang sape kata kitorang les ke hape.  Bg aku, tak semestinya ayat seperti : "oksigen", "buchuk bachin", "oh chentaku" or "babybubu" or pape la nenek moyang dia, leh diguna-pakai untuk kaum2 yg bercinta sjaa, asal sape org yg kita syg, kita bantai je la what we want to call them. Macam aku ngn Aimi, "babi/pork" pun kita buat as panggilan manja sesama kita. Dia takda boifren, tak pandai bercinta sama cam aku, sbb dia kata maybe susa nk cari yg ada ciri taste dia. Okay, aku paham. Tapi tak salah kalau try yg mana ada depan mata dulu kan. Budak Wan,pakai cap, classmate kau tu tanak ? Tehee :)



ODA

Ni pun lagi satu gonjeng. Sma je perangai cam Aimi. Ape benda bodo dia buat, Aimi pun buat, dan begitu la juga sebaliknya. Kalau dua-dua dah bertemu roma, lantas gedebangg la sesuatu tempat tu dgn hilai gelak tawa dorang. Dasar pork ! AHAH. First time kenal oda was on the second day of MMS in 2009. Ayat "may I join" masih segar di ingatan. She's one of my oksigen too cuz before aku kenal yg lain-lain, dia la antara yg rapat ngn aku selain Aimi. Oh ya, sebelum Aimi, aku ngn Oda ada bestie, which are Q&Q (nama, hak milik terpelihara). Hadoi, panjang cerita merekam, Nanti-nanti aku cerita. HAHA. sambung, haa dia ni pn cam aimi gak. Kitorang pun penah tido sebantal,sebilik,sekatil,seselimut,etc. Selain tu, kitorang ada bau-bau bacang rupanya. So lagi senang aku nk monitor dia. (tu ayah dia yg cakap/pesan la). Dia ramai kawan, dan semua nak kawan ngn dia sebab dia sporting dan cool. Semua dia leh layan. So memang jadi kepujaan ramai. So far, yg aku tahu pasal kisah percintaan dia, dia dah single. Tapi, kalau single tak semestinya terus padam, lenyap kan kenangan bersama org yg tersayang tu betul tak? Kalau org lain, maybe akan koyak bakar terus gmba ex dorang kan bila kena clash. Sbb aku happy pasal dia :  Oda ni aku tahu dia kuat walaupun ketot jee. Walaupun luar happy dalam ada nangis-nangis sikit, dia still buat rilek jee macam tanak kitorang tahu. Isokey la, aku pun tak paksa semua orang nk crita masalah dorang pd aku. Dan ya, dia masih baik dan mesra dgn Yien tu. Masih bemanja-manja lagi macam dulu. Am happy for yu tough guy ! 



MIN

First time kenal min, dia la yg duduk sebelah aku time ice breaking ka faculty dulu-dulu. Minggu pertama kelas, aku asik lupa pasl dia sbb dia siap cam akak-akak. LAMA ! so kekadang dia la yg paling last turun bilik sbb aku ngn classmate yg lain duk setia tunggu dia kat bawah. HAHA.. lama kelamaan, jadi geng. Started the Basic Margera along with her,Aimi,Oda and Anis. (errr, Anis is still with us or not?huh wateverr). Min kuat gelak. Pantang org cakap lawak ngn dia, abes dia ketawa tak brenti, pastu semput melanda. Tak pasal-pasal kena sedut botol putih tu. Min Min.. dia ni pun nampak ayu jee, sayup je mata memandang, tapi bila bangang dia dah melanda, lupakan lah pujian kau nk puji dia ayu ke hape ke ehh. Memang tak bole go nnti. gelak guling-guling adalah nnti. Haha. So far dalam kelas B tu, dialah yg paling aku rapat. Mana-mana aktiviti dlm kelas mesti ngn dia. duduk pun nk seblah ngn dia, makan pun nk sblah2 ngn dia, g toilet pun nk ngn dia. hishhishish, rosak-rosak. Sbb aku happy pasal dia : Dia dah pandai bercinta skng !!! dgn Wak Besi aka Bobby ! haaa kantoi sudaaaa... dulu malu-malu, awal tahu segan-segan, sekarang AWWWWW !!!!  eee noty taw, geget idung kang ! Amacam date semalam, sedap mkn Carl's Junior ? HAHA



ALIA

To be frank, dulu aku cam tak bpe nk rapat la ngn dia dan geng-geng dia. Sebab sekali pandang dorang cam bajet-bajet je, Biasa la tu kan, bebudak lg time tu. Perangai zaman sekolah masih terbawa-bawa lagi. Sekali usha, cam gampang je trus tanak kawan. Kuno gila otak pemikiran time tu. Cetek dengan ilmu pengetahuan. Tapi Alhamdulliah, bila dah kenal baru la tau pale otak masing2, agak biol gakla cam kitorang. so skang kitorang semua dah geng. Macam mana dia leh join Margera aku tak sure. Sbb last aku ingat la, tetiba je dia asik join the basic Margera ni zaman duk kolej dulu. Mulanya dgn ajakan Ana kot masa nk balik kolej sesama, sbb dia kena tinggal time kelas principal double bass. Kahsiannn.. pastu start dr hari tu la dia rajin join kitorang, dan lama kelamaan ter-list la nama dia sebagai salah satu geng Marge ! dia ni loud,bengong,sakai,garang dan byk lagi. Ada org yg takut ngn dia, sbb bila dia naik angin kabarnya dia leh lemparkan sesape sajaa,, betol ke? Itu wallahualam. Aku lum ade chan lg nk tgk dia naik hangin gila-gila. Dia naik hantu adela ! haha. Oh ya, dia lahir sama ngn aku. So secara sutomatis nya kami brothers yg hensem ! huahaha. Sbb aku happy pasal dia : Dia pun dah pandai bercinteeee ! dgn batchmate kitorang gak, Ajemeer la orangnya ! tuah badan sape yg tahu kan. Dua-dua sama padan sama molek. Dulu malu, skrang mahuu,, suhwiiittttt nyeww diewwww :)  Comfirm ke lepas recital ? Mari kita nantikannnnn ~~~


SHIINKYE

Haa, ni lagi sorang bengong. dia ni kekadang blurr, tension je bila bercakap ngn dia. Tapi blur-blur dia, dia pandai. kalau dia tak paham sesuatu ayat melayu tu, dia g google ayat tu. kalau tak kat internet, dia google kat Al ke, Alia ke, or sesape jela yg dia jumpa. HAHA. dia terkenal dgn gelagat kiasu dia tu. Okay, aku pun tak tahu maksud sebenar dia ape, aku main ikut je sbb yg lain dok sebut2.  Biasa la tu, anak cina memang pentingkan masa dan keterpatan sikit. Dalam byk-byk orang yg pernak aku jumpa la selama 20 tahun ni, dialah org pertama yg aku kenal yg boleh berjalan selaju 120km/j dalam masa yg singkat. Mula kau nmpak dia jalan kat depan, bebrapa saat pastu nmpk bayang jee. Pantas bukan ? Dia juga dikenali dgn muka tension nya bila main cello,byk assignments tak siap, nk exam, nk forum dan time tak dpt makan. dan lagi satu, dia terer "Spanking" ! kalau gelak tu, tak sah kalau takda spank dia tak kira la spank kat peha ke, meja ke, kerusi ke,lantai ke..janji kena spank ! Sbb aku happy pasal dia : Dia pun dah pandai main SMS berbaur "love u sayang", "i miss yu", etc ni ! takan nak sms kat aku cenggini kan.. haa mestila untuk cik abang Ubin dia tuh ! haiyaaa, wa tala sangka lu sulaa manyak pandai haa ahsiang.. uwaaaaa, mata ubin manyak comel haa ? HAHA





ANA

Klau nk dengar gelak tawa yg unik boleh la cari Ana ye. Hubungi contact number yg tertera, pasti anda mengejut pun. Haha. Org kata muka ana lawa, macam gadis melayu terakhir. Agak tradisional la muka dia, kena ngn gaya dia. Ayu jee bila pandang. Tapi, jgn sangka air yg tenang takda ikan duyung tinggal (hambar). ok la, ana pun not bad. Selama kami berkawan,  mula tak tahu style dia gelak unik camtu, lama kelamaan semua dah biasa. haha.. dia selau ngn Oda sbb dorang classmate n hausmate kan. so mane 22 pegi mesti bersama. ouhh, such a sweetiee :)   dia baik, rajin masak. kekadang kalau rasa nak makan makanan cam kat uma sendiri, jumpa je dia. bg barang2 ape yg patut comfem bole masak. Memang kenyang la perut. kalau kawan-kawan dlm susah pun, dia suka tolong. Cuma kekadang aku je yg tak dpt nk tlg dia maybe sbb masalah dia lebih kurang cam masalah aku. yg mana bole, aku tolongla. kan ana kan? ehehh. Sbb aku happy pasal dia : happy sbb dia dah jumpa ape yg dia cari selama ni kot. mungkin sy tak tahu sgt ana, tp sy tahu awk happy skng. kekadng jumpa, muka happy je, sengih sorang2 la.. oh, dengar citer dia baik ngn Hyrul n the gang.  dorang agak rapat. Tanak becinte ke ngn dia? ehaha..  



ALWANI

Oh, she is everyone's favorite . Dia pandai nyanyi n buat lagu. Aku pun pandai nyanyi karoke jamban je. betol2 jamban ehh, bukan jamban hat kat Bintang Gemilang tu. Dia ni bengong la gak, sama-sama seperjuangn ngn Alia semua. Ayu tetap ayu, sakai tetap sakai. Dia pun pandai berkata-kata. mulut dia manis jee bak semanis kurma Yusuf Taiyoob,sekali makan nak lagi. Haa dia ni cam gitu la. Sekali pandang muka, mesti kau nk pandang dia lagi. sekali dengar suara,kau mesti n dengar lagi. Dia pun pandai masak sama cam Ana. aku masak maggie je pro ! haha.. Sbb aku happy pasal dia : walaupun dah byk kali gagal dlm percintan yg sebelum-sebelum ni, dia tetap tabah menghadapi dugaan dgn jayanya. kalau masuk pengakap, bape byk paku dah lekat kat bahu tu. Still act cool jaa.. sama la cam muka dia. sekarang ni, dia tgh hot menyemai cinta dgn cikgu sekolah aka super senior kitorang, abg pidot ! dua-dua comel jee.. sama lawa sama ensem. aku nak kad kawen bau cam softener Downy Passion tu ehh =,='

ZURIN

kak julinnnnn !!! haa dia antara yg paling tua dalam Margera sbb dia lahir bulan January. yg lain semua bulan tgh2. dia ayu je, suhwit suhwit je. Adik aku panggil dia Selena Gomez. aku tak tahu sejak bila adik aku kenal sape Selena Gomez tu. bIila dia join margera pun aku tak ingat. tapi seingat aku la, lepas dia putus cinta dulu-dulu dia rajin lepak ngn kitorang. Lama-kelamaan dia decide nk join margera sbb tgk ahli margera semua kuat-kuat mental dan physical. err, yeke? setahu aku, physical tu iya la tp mental ? ermmm , haha..  Zurin ni skng seorang yg agak busy. dia suke jadi fasilitator ni semua. ada je program itu ini dia join. kira cam aktiviti sampingan la selain untuk bermotivasikan diri. Okay, I pun suka taw zurin tapi bukan motivasikan diri, I g membasikan diri adela. hehe. Sbb aku happy pasal dia : dia pun skng tgh hot "ailebiu-ailebiu" dgn cik abang gitar dia , Tera. dia dah dapat imam muda yg dicari. Alhamdulillah . :)





Wangwangwess, tu la sedikit sebanyak pasal anak buah-buah aku yg telah berjaya dididik setakat ni. Tu la aku nak share, setakat ni dorang la yg aku puja. Walaupun br kenal 2tahun, tapi cam dah lama je kenal. Mungkin sebab keserasian kepala dan saraf otak yg berfungsi simpang siur antara kami kot. Tu yg happy family jee bila dengar kan. HAHA .  walaupun aku yg mencipta Margera ni, still nadi dan penggeraknya adalah mereka semua. Dorang lah nakhoda-nakhoda yg sama-sama memberi nafas baru kepada group ni. Klau tanpa dorang, maybe aku nobody kat unibesiti ni. Thanks a lot my beautiess. U are my worst nightmares ! HUAHAHAH..



# Ohya, aku tak ajar dorang mencarut/melucah/memaki ni semua taw. dorang yg belajar sendiri. ayoo, tah tauuuu ! =,=''


**gnbar2 dicuri dgn sengaja dr fesbuk masing-masing. al, aku takda gmba ko ngn abg pidot la plak. takpa, nnti aku korek lg. hehe


Comments

sarah shiinkye said…
oh my god!!!!!!!!!!!! i love you so much pajibam. ak terasa nk buat satu essay utk ko lps ni. eh bkn, thesis utk ko!!!!! =DDDDD ure such a wonderful persion i've met, really! so happy for us ! the margeras! =D
Bam Idris said…
hahaaha luahan hati kul 7pg wehh ! love you too my dear :)harap sntiasa bersabar dgn Margeras ! haha

thesis? okay aku tguu :p
Syamira Ismail said…
this is friend all about :) korang ikhlas,jujur,willingly na fhm msg2 and accept each other.bagusss..

thousand thumbs up for Margeras and Bammm, cik akk sweet ni! :)
Bam Idris said…
huhu thanks Syaa.. Alhamdulillah sume baik2 belaka, jlnkan tanggungjawab masing2 sbb takot kena belasah ngn kita syaa. haha

Do support Margeras ! :)

Popular posts from this blog

C O O L S T U F F S

Aku nak jadi hebat ! Tapi...tak taw camna. Cara tu ada, tapi malas ! tu yang leceh nak layan.  HAHA ! Sem depan dah masuk final year. tapi rasa cam nak kembali ke zaman part1 dolu-dolu. Sebab apa, sebab dia bessttt ! n yeahh, 2010 has come to an end. tak berapa pasti sama ada apa yang aku impikan selama tahun ni pernah aku kecapi ke tak . * sebab banyak sgt main entah yang baik dan yang buruk,pahit manis tawar masin sume ada. tipu lah kalau takda. idup kat utan pun ada macam-macam halangan dan cobaan.  2010.. banyak habiskan masa dengan kawan-kawan a.k.a pengikut setia dan anak buah . * sebab aku kan boss HAHA  ! korang taw kan betapa dalamnya cinta aku kat korang ? so paham-paham la situasi masing2 ya. *yang mana slalukenabuli tu, tu tanda sayang aku kat kome. Rasa tak cukup selama 3sem kte ber-blood brader n sister ekk. hopefully kawankapal kita kekal sampai semua dah tua ganyut, tu baru betul-betul berkawan ! Insya-Allah k. nak citer banyak-banyak pasal korang pun watpe kan

Nota dari Bulan

Tajuk tanak epic lagi kan.  :) Yup, memang aku dari bulan. Sebab tu lama tak buat onar dalam blog sendiri. Niat hati kalau bole nak menulis 24/7 jam satu hari, tapi niat tolak tepi. Dah tak jadi ape ! HAHA. ikutkan hati gak, kalau bole nak cerita semua ape yg aku dah buat selama menghilang sebulan dua ni. Tapi, jgn jadi bodo la, citer dah basi kot. Skang tengah heboh pasal cita Kim Kardashian cerai and Kehambaran Anugerah Skrin 2011 kot, takan aku nak sembang kencang pasal Norman Hakim kawen kot. takda la lama sgt, tp hmmm pape kau lah nak. xoxo . Balik balik pada cerita bulan, (hakikatnya takda kaitan). Selama kawan menghilang ni, sebenarnya sebab malas. Takda idea, kepala kosong, buntu dan lain-lain lagi. Memang best duk menulis, taip hari-hari itu ini apa kita buat seharian, tapi bagi aku payah la. Sejak dua menjak tiga menjak ni, aku rajin blogwalking. Entah, dah bosan sangat kot. and pada masa yang sama saja mencari idea how to make mine is more interesting. Still, sekarang pu

Aku Nekad !

Puasa is just around the corner people ! Sudahkah anda ganti puasa-puasa anda yg lepas ? Sudahkan cukup anda melayan napsu makan anda sebelum-sebelum ini ? Sudahkah itu dan ini ? ,,,,,,,,, Ahhh sudahlah. Aku dah agak bersedia untuk menahan napsu makan aku sebulan dua ni. Aku nekad, aku nak try puasa penuh. Aku pun nekad untuk sekaligus meringankan sikit berat beban badan aku tahun ni. Aku nak lepas raya atleast aku leh muat pakai baju size S ! ehh jap, tu gila. Paling kurang size L laaa.. HAHA. Seluar plak, kalau boleh nak size 40, atau bawah lagi ? ohh itu tak mungkin. Tapi, ada kemungkinan gak kalau aku hari2 tepek Krim Mustajab satu badan. Agak-agak leh dapat susuk badan beyonce tak? HAHA itu drama semata la aku rasa.  =,= Apapun, Selamat Menyambut Kedatangan Ramadhan Al-Mubarak rakan-rakan ! #bad habits, please be kind to me this year, would you ?