Skip to main content

The Bie's and Porkies

Bies dan Porky. Siapa tak kenal dengan mereka kan. Yup, mereka kaum 'ba-lip-ba-ya'.

Tapi, 'ba-lip-ba-ya' yang nak aku kasi tau ni bukan geng 'ba-lip-ba-ya' yang dibenci semua umat Islam tu. Geng ni bukan sembarangan. Geng ni 100% halal. eheh.

Sedikit intro bout The Bies dan Porkies Family ni. Well, actually ini cetusan idea/cakap-ikut-sedap-tekak-hijau masing-masing dari aku dan seberapa kawan yang terlibat. Kami sedar, kami ni bukan lah tergolong dalam  antara orang yang baik-baik, tapi still kami budak baik baru belajar okay. Tertubuhnya pasokan ni adalah disebabkan semua dah takda kerja nak dibuat main. Maklumlah, semua baru pandai mencarut dan membuat onar di wall fesbuk rakan taulan kan (perbualan harian pun cenggitu gak.), tu yang lancang gila bila bebual sampai terkeluar kata-kata yang tak sepatutnya. Dan ayat seperti "ba-lip-ba-ya" sentiasa menjadi pilihan dalam carutan atau perbualan.Bila mulut tengah sedap kan, mana nak ingat. maka dengan berlaku nya gejala-gejala seperti ini lah, kami ter-tubuhkan lah pasokan The Bies dan Porkies ni. Mungkin sedikit sebanyak perangai pun macam 'kawan' tu kan. (ni dorang yang cakap, aku duk diam kat tepi je) HAHA. Apesal ayat aku macam budak baru nak amek SRP ni? shit.

okay sambung balik. Jangan ter-konpius dengan dua pasokan ni. Sebab, dalam The Bies hanya ada 4 kepala, yakni ; aku a.k.a baby bolat (bilat) ; aimi a.k.a baby jerawat (biwat) ; oda a.k.a baby ketot (bitot) ; dan satu-satunya babi jantan kami , zul a.k.a baby lonjong buncit (bijongcit) *die extra panjang sikit sbb die special. haha! tak silap aku la, mulanya aku dan aimi yang main kutuk-kutuk dalam bahasa 'b'ies aka mem-babi kan setiap benda' ni. nak contoh? rasa tak payah kot. hardcore sangat bunyi nya nanti. so, bila dah syok tu, terajar la pulak kat si oda dan zul pun join sebelah kaki.

 so dengan adanya geng ni, senang la kitorang nak berkomunikasi. kalau tgh marah ke hape, panggil je nickname masing-masing, comfirm everything will back to normal. contohnya, kalau Zul panggil nama betul aku, tapi aku wat dunno.. dia pun mulalah rasa bengang kan. then, dia akan jerit panggil aku dari tingkat bawah sekali bangunan sekolah (atau nak glamer fakulti la) sampai la ke tingkat teratas sekali bangunan tu (padahal tiga tingkat je) cenggini, "weh babi bolattt (or bolat)! cepat la turun nak g makan ni ! terkedek-kedek betul la dia ni !". Aku pun kadang-kadang tak boleh nak buat ape, so layankan jela kerenah dia tapi aku akan bg powerful-fuck-finger aku pada dia secara free la bila bertemu roma. see, betapa sehati sejiwa raga nya kami kan.. auuwww, so suwitt lah !
 #ada lagi soang baby tp anonymous, aku ngn aimi panggil dia baby pemalas. ni rahsia aku dengan aimi je eh, yg lain diam-diam. ssssshhhhhh :)

# y = i

Dan few months later, entah camana ter-tubuhnya geng Porkies Family ni. Hal ni kena tanya si oda ngan aimi. dorang lebih tahu. Setahu aku, dalam Porkies ni ade dalam 8orang. Ahli-ahlinya seperti : Aku lagi a.k.a Madam 'Round' Pork (cilake punya anak buah).. Zul a.k.a Horny Pork (oh, biasala lelaki..suka sangat tgk pork cantek), Aimi a.k.a Pimple Pork, Oda a.k.a Short Pork, Sarah a.k.a Tall Pork, Min a.k.a Metal Pork (gigibesi), Ana a.k.a Slow Pork dan Shiinkye a.k.a Chinese Pork (seriously, dia tapau abes cakap cina). dan yang aku tahu dan ingat, tau-tau je aku dah ade pangkat dan gelaran dalam Porkies ni. Besar kan pengaruh aku? nampak tak permainan nya disitu ? semua berpengaruh hebat jugak la. and kalau nampak ada vandalisme kat dinding tandas awam ke hape, haa kitorang punya keja latuh. Masya-Allah, buruk perangai masing-masing. seswai sangat latuh kan. HAHA. ohya, berita lebih lanjut tentang kewujudan Porkies, nanti aku update. tu pun kalau ada yang nak tahu la.  oh takda eh? okay fainnnn, aku cerita kat dinding ni je haa. takpa-takpa.

*bengang dengan diri sendiri


Salasilah keluarga Bies dn Porky adalah seperti di bawah :

The B'ies
from left : biwat, bilat, bijongcit, bitot
                                              

Aimi aka Biwat

Bam aka Bilat

Zul aka Bijongcit
*bapak lala!

Oda aka Bitot

kepaduan The Bies :)



The Porky Family

susah ni nak paham =/

Bam

Aimi

Oda

Shiinkye

Min

Sarah

and our only Horny Pork, Zul. eheh

Si 'bahabi' sakai

the cute-kurau porkies



perhangai !! Masya-Allah

Most wanted porkies and Min of course. ;)


And together we made a great TEAM ! *oink! oink!


#masih belum lengkap. tunggu akan datang. xoxo :)

Comments

Popular posts from this blog

C O O L S T U F F S

Aku nak jadi hebat ! Tapi...tak taw camna. Cara tu ada, tapi malas ! tu yang leceh nak layan.  HAHA ! Sem depan dah masuk final year. tapi rasa cam nak kembali ke zaman part1 dolu-dolu. Sebab apa, sebab dia bessttt ! n yeahh, 2010 has come to an end. tak berapa pasti sama ada apa yang aku impikan selama tahun ni pernah aku kecapi ke tak . * sebab banyak sgt main entah yang baik dan yang buruk,pahit manis tawar masin sume ada. tipu lah kalau takda. idup kat utan pun ada macam-macam halangan dan cobaan.  2010.. banyak habiskan masa dengan kawan-kawan a.k.a pengikut setia dan anak buah . * sebab aku kan boss HAHA  ! korang taw kan betapa dalamnya cinta aku kat korang ? so paham-paham la situasi masing2 ya. *yang mana slalukenabuli tu, tu tanda sayang aku kat kome. Rasa tak cukup selama 3sem kte ber-blood brader n sister ekk. hopefully kawankapal kita kekal sampai semua dah tua ganyut, tu baru betul-betul berkawan ! Insya-Allah k. nak citer banyak-banyak pasal korang pun watpe kan

Nota dari Bulan

Tajuk tanak epic lagi kan.  :) Yup, memang aku dari bulan. Sebab tu lama tak buat onar dalam blog sendiri. Niat hati kalau bole nak menulis 24/7 jam satu hari, tapi niat tolak tepi. Dah tak jadi ape ! HAHA. ikutkan hati gak, kalau bole nak cerita semua ape yg aku dah buat selama menghilang sebulan dua ni. Tapi, jgn jadi bodo la, citer dah basi kot. Skang tengah heboh pasal cita Kim Kardashian cerai and Kehambaran Anugerah Skrin 2011 kot, takan aku nak sembang kencang pasal Norman Hakim kawen kot. takda la lama sgt, tp hmmm pape kau lah nak. xoxo . Balik balik pada cerita bulan, (hakikatnya takda kaitan). Selama kawan menghilang ni, sebenarnya sebab malas. Takda idea, kepala kosong, buntu dan lain-lain lagi. Memang best duk menulis, taip hari-hari itu ini apa kita buat seharian, tapi bagi aku payah la. Sejak dua menjak tiga menjak ni, aku rajin blogwalking. Entah, dah bosan sangat kot. and pada masa yang sama saja mencari idea how to make mine is more interesting. Still, sekarang pu

Aku Nekad !

Puasa is just around the corner people ! Sudahkah anda ganti puasa-puasa anda yg lepas ? Sudahkan cukup anda melayan napsu makan anda sebelum-sebelum ini ? Sudahkah itu dan ini ? ,,,,,,,,, Ahhh sudahlah. Aku dah agak bersedia untuk menahan napsu makan aku sebulan dua ni. Aku nekad, aku nak try puasa penuh. Aku pun nekad untuk sekaligus meringankan sikit berat beban badan aku tahun ni. Aku nak lepas raya atleast aku leh muat pakai baju size S ! ehh jap, tu gila. Paling kurang size L laaa.. HAHA. Seluar plak, kalau boleh nak size 40, atau bawah lagi ? ohh itu tak mungkin. Tapi, ada kemungkinan gak kalau aku hari2 tepek Krim Mustajab satu badan. Agak-agak leh dapat susuk badan beyonce tak? HAHA itu drama semata la aku rasa.  =,= Apapun, Selamat Menyambut Kedatangan Ramadhan Al-Mubarak rakan-rakan ! #bad habits, please be kind to me this year, would you ?